Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

2 podstawowe zmiany

Blog:  biegun
Data dodania: 2014-10-17
wyślij wiadomość
Po przemyśleniach zostawiamy spiżarkę, oglądając wideo z wnętrz tego domu widać, że łazienka na dole spokojnie starczy, a spiżarka przyda się zawsze.
Hol u góry zostawiamy jak jest w planie.
Zmienimy okno w salonie na mniejsze, i powiększymy dom po prawej stronie. Wydłużymy go o 40cm, dzięki temu będzie bardziej symetryczne wyglądało wszystko z zewnątrz i jeszcze ciut powiększymy kotłownie, a co za tym idzie, pom. gosp., pokój gościny i tym samym łazienkę na poddaszu + pokój otrzymają także trochę więcej centymetrów.

Poniżej oryginanał od góry i jak to będzie wyglądać po zmianach: rzut niżej.
blog budowlany - mojabudowa.pl
 
4Komentarze
Data dodania: 2014-10-17 21:51:53
O widzę że zmiana projektu!. Lepiej na początku coś dograć i potem bym zadowolonym. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-19 16:30:31
Noo..najważniejsze,żeby się Wam dobrze mieszkało :) pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2014-12-26 12:31:30
jakie wideo obejrzałeś? Gdzie można je zobaczyć?
odpowiedz
Data dodania: 2017-08-04 11:01:38
O jakie wideo chodzi? Ja szukalam i nie znalazlam nic do naszego projektu
odpowiedz

Zmiana projektu domu

Blog:  biegun
Data dodania: 2014-10-17
wyślij wiadomość
Niestety lub stety musieliśmy zmienić projekt domu z Cyprysa na Dom przy Wiosennej 4
Stało się to po tym jak wyszły małe hece z działką, od praktycznych spraw po uwarunkowanie działki itp. Szkoda się raczej rozpisywać, bo trochę pieniędzy już wrzuciliśmy w błoto, ale po głębszym zastanowieniu na plus wyjdzie to, że mniej mamy do zmieniania w projekcie, bo w zasadzie wszystko nam pasuję. Z tym, że nie planowaliśmy domu z garażem w bryle, ale osobno, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło i tym sposobem mamy dodatkowy pokój nad garażem. Przy 3 dzieciaków to zaleta.

Generalnie nic nie żałujemy. Wręcz z dnia na dzień cieszymy się, że tak się stało :)

Nasz dom wyglądać ma tak:

blog budowlany - mojabudowa.pl

I rzuty. Parter (jedyna zmiana na 100% to mniejsze drzwi tarasowe i być może rezygnacja ze spiżarki na koszt ciut większej łazienki na dole):

 

blog budowlany - mojabudowa.pl
Poddasze (jedyna zmiana to ścięcia w działowych do łazienki i pokoju, by zwiększyć ciut hol + garderoba w pokoju nad garażem):

blog budowlany - mojabudowa.pl
27Komentarze
mania  
Data dodania: 2014-10-17 07:57:28
fajny domek, zewnątrz podobny do naszego
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-10-17 12:44:38
O dzikęi, przejrzeliśmy Twój blog, ładnie tam :)
odpowiedz
Odpowiedź do mania
Data dodania: 2014-10-17 07:58:28
Bardzo fajny, funkcjonalny projekt, ja bym tam spiżarkę zostawiła, taka mała łazienka na dole wystarczy, spiżarka zawsze się przyda;)Pozdrowienia
odpowiedz
Data dodania: 2014-10-17 08:20:38
Domek fajny podobny to mojego z bryły:) spizarke tez bym zostawiła (bedziesz miala gdzie trzymac wszystkie słoiki, sprzety elektryczne, zapasy maki, cukru i wody a przy dzieciach troche tego trzeba) łazienka wystarczajaca na dole.:) pozdrawiam
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-10-17 12:46:15
Ok, dziękujemy za rady :)
odpowiedz
Odpowiedź do dzisiejszy2012
Data dodania: 2014-10-17 08:38:51
zmiany
Nie rezygnuj ze spiżarki my celowo poszerzyliśmy dom, żeby wygospodarować miejsce na nią :)Łazienka jest wystarczająca. Codo góry to w holu się nie mieszka bo co wam wiekszy ja bym zostawiła tak jak jest. Tym sposobem 0 zmian :)
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-10-17 12:46:59
Projekt idealny zatem mamy, przemyślimy to wszystko :) Pozdrawiamy
odpowiedz
Odpowiedź do sloncedobrawy
Data dodania: 2014-10-17 10:27:26
Ja uważam tak jak sloncedobrawy... Spiżarka jest bardzopotrzebna . Łazience na dole wystarczy taki układ. Dużą łazienke macie na górze. Hol.... ja specjalnie zmniejszałam do takiego ukladu jaki wy macie... Po co większy? i tak tam nic nie będziecie robić. A pokójom zabierac metry szkoda. Ja wychowałam sie w domu z takim holem u góry i teraz świadomie też taki robilam. Pow3odzenia
odpowiedz
kinka
Data dodania: 2014-10-17 11:41:06
Też bym nie likwidowała spiżarki,kuchnia jest wystarczająco duża.Projekt z garażem ma tą zaletę że płacisz jeden podatek,jak go masz oddzielnie wychodzi 2x dużo drożej.Niestety ja tak mam i żałuję.
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-10-17 12:49:07
No nam tak zalecali, żeby był w bryle ten garaż, ze względu na działkę, garaż stałby na dość podmokłym terenie (zalewowym q1) i dużo papierologi i odwołań
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2014-10-17 12:39:37
Łazienka jest wystarczająca. Nie likwidujcie spiżarki to super sprawa. U nas to był jeden z warunków- SPIŻARKA MUSI BYĆ :)
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-10-17 12:43:48
Ok, być może zostanie, nas przerażają w projekcie drzwi harmonijkowe do niej, zastanawiamy się czy normalne pełne drzwi skrzydłowe by tam pasowały?
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2014-10-17 13:14:13
A przesuwne?
odpowiedz
Odpowiedź do biegun
Data dodania: 2014-10-17 20:34:20
też mamy taką spiżarkę ii pralnię i żadnych harmonijek nie będzie:), z pralnią jest kłopot z drzwiami i zastanawiamy się nad obróbką sufitu płytą k-g, żeby zamontować drzwi otwierane tylko nie wiem co z tego wyjdzie. Łazienka na górze jest tak duża, że śmiało można by było te sprzęty w niej zmieścić ale kto co lubi:)
odpowiedz
Odpowiedź do biegun
biegun  
Data dodania: 2014-10-17 20:54:50
No jest duża właśnie, widziałem projekty z pom. gosp. na górze obok łazienki, z wejściem do niego z łazienki, to dobre rozwiązanie. No ale... Już się droczyliśmy, bo idąc na góre wziąć kąpiel z reguły brudne rzeczy się zrzuca z siebie, teraz trzeba będzie mokrym drałować na dół dać to do prania. Niby można mieć kosz na ciuchy do prania u góry, ale z drugiej strony po to są te pomieszczenia, żeby w łazience tego nie było ;)
odpowiedz
Odpowiedź do adamasiakolek
Data dodania: 2014-10-17 20:28:19
łazienkę mamy taką samą i tak naprawdę to wnęka na kabinę jest tak duża, że nie wiem czy takie kabiny produkują:P nie jest taka mała ta łazienka:P i kuchni dodaje uroku. Nasz projekt bazuje na wiosennej 4 jest podobny
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-10-17 20:57:50
No chętnie będziemy podpatrywać jak te drzwi do pom. gosp. rozwiązaliście. w w kuchni na pewno damy normalne drzwi, pełne, pewnie dobierane wzorem do frontów meblowychI
odpowiedz
Odpowiedź do adamasiakolek
Data dodania: 2014-10-18 13:35:38
w trakcie budowy wyszło u nas jak i u Klaudii z bloga Dom przy Wiosennej 5, co należało zmienić bo w praktyce różnie wychodzi, na pewno okno w kotłownii jest za wysoko (potrzeba drabiny:), nie ma na parterze ściany, która byłaby podparciem dla stropu dlatego jedną ścianę daliśmy z całego pustaka, i najważniejsze to więźba dachowa, u nas była robiona wg projektu nikt nam nie doradził, żeby opuścić jętki i teraz musimy sufit robić na wieszakach, zamiast na standardowych uchwytach co = większy koszt i więcej pracy. Fajnie, że budujecie ten projekt! Powodzenia!
odpowiedz
Odpowiedź do biegun
biegun  
Data dodania: 2014-10-18 13:47:49
Dobrze wiedzieć o takich rzeczach, dzięki, dobrze wiedzieć co można zmienić, żeby później nie było dodatkowych nerwów i kosztów. A jak rozwiązaliście problem z brakiem miejsca na TV w salonie? Zamurowaliście ostatecznie te kuchnie z jednej strony?
odpowiedz
Odpowiedź do adamasiakolek
Data dodania: 2014-10-18 22:43:30
zamurowaliśmy ściankę bo w projekcie jest barek a salon przez te okna tarasowe jest nieustawny, myślałam o postawieniu kanapy przy oknach i zawieszeniu TV na przeciw okien tarasowych, w razie problemu z meblami przygotowaliśmy antenę też na ściance przy kominku, jakoś nie umiem sobie wyobrazić jak zagospodarujemy ten salon. A po zamurowaniu tej ściany przy kominku salon nie stracił przestronności:) Na szczęście mamy dwie opcje, więc się będzie kombinowało.
odpowiedz
Odpowiedź do biegun
biegun  
Data dodania: 2014-10-19 00:06:58
No tak, ale Wy macie jednak po dwóch stronach okna tarasowe, u nas jest tylko jedno. Jedyne rozwiązanie w naszym przypadku to TV na ścianie kominkowej, bo z kominka tak czy siak rezygnujemy
odpowiedz
Odpowiedź do adamasiakolek
dankor  
Data dodania: 2014-10-18 23:13:04
Jak to mówią: nie ma tego złego... :) Domek fajny. Przyłączę się do głosów za pozostawieniem spiżarki. A gdyby tak to duże okno tarasowe nieco zmniejszyć i przesunąć w lewo to po jego prawej stronie będzie miejsce na tv.
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-10-19 00:09:57
No niewiele miejsca zostałoby na ten przeklęty TV (mało oglądamy w ogóle, ale... goście i rodzinka lubią). Osobiście wolimy czas spędzać bez TV, jak już to obejrzeć fajny film leżąc w łóżku i w sypialni zawiesimy ekran :) ale tam gości nie mamy zamiaru przyjmować ;) Cóż, TV zawiśnie na ścianie gdzie w projekcie jest kominek, a my z niego zrezygnowaliśmy ;)
odpowiedz
Odpowiedź do dankor
Data dodania: 2014-10-19 01:29:08
??
Yyyyyy zapraszacie do siebie gości i siedzicie przed tv?
odpowiedz
Odpowiedź do biegun
biegun  
Data dodania: 2014-10-19 10:39:25
Teściu jak wpada to z reguły na mecz, bo mamy sportowe kanały, a on nie :P
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
dankor  
Data dodania: 2014-10-19 13:47:05
Ja natomiast trzymam się zasady "zero telewizora w sypialni" ;) Dlatego pozostaje salon na telewizję. A co do gości i oglądania telewizji, to ja mam na przykład rodzinę daleko więc jak już przyjeżdżają to na kilka dni. Więc przyznaję bez bicia - tak oglądamy telewizję jak są goście ;) No a jak już jest mecz to przecież nie możesz zgasić telewizora teściowi ;)
odpowiedz
alan77
Data dodania: 2015-10-28 16:03:11
dobry wybór
Witam , zamierzamy budować podobny dom , przy wiosennej 3,w naszym przypadku zmieniliśmy wysokość ściany kolanowej i strop planujemy żelbetowy. Rozmawialiśmy z kilkoma majstrami, ceny robocizny są naprawdę różne. Mieszkamy tez w Małopolsce, a Pan gdzie jeśli można wiedzieć. pozdrawiam
odpowiedz

Dodatkowy projekt: Garaż

Blog:  biegun
Data dodania: 2014-10-07
wyślij wiadomość
Ok, dokupiliśmy sobie projekt garażu, myślę, że pasuje idealnie do Cypryska 12. Ktoś nam podpowiedział, żeby zgłosić to jako budynek gospodarczy, ominiemy dzięki temu pozwolenia na budowe.
Co ciekawe normalnie kosztuje ten projekt 690 zł, nam udało się znaleźć stronę, gdzie kosztuje 290, więc 4 stówy w kieszeni :)
Teraz czekamy na pozwolenie na budowę :) Mniej więcej zmiany Cyprysa już wiemy jakie będą, może w trakcie coś jeszcze zmienimy.
blog budowlany - mojabudowa.pl
 
6Komentarze
dankor  
Data dodania: 2014-10-07 19:54:55
Śliczny garaż. Taki mały domek :) Do Waszego domu będzie pasował na pewno. No i gratuluję zaoszczędzenia 400zł. Prz budowie każda zaoszczędzona złotówka na wagę złota ;)
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-10-07 21:00:21
Dokładnie, każdy "grosz" się liczy. Czekamy aż projekt przyjdzie, bo może uda nam się go własnymi rękoma wybudować :) Pozdrawiamy
odpowiedz
Odpowiedź do dankor
Data dodania: 2014-10-07 20:52:09
Witam! właśnie budujemy taki sam. Powiększyliśmy go o metr na długość. Wyszedł duży... Mamy stan bez dachu bo jak to na budowie koszty stale rosną ( nie spodziewałam się, że wyjdzie tak drogo...)Pozdr
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-10-07 21:02:59
Ale, że drogo wyjdzie budowa garażu czy ogólnie budowy domu z garażem? Też myślałem go przedłużyć, ale robiąc taką zewnętrzną wnękę na drewno lub cokolwiek, jak to w innych projektach. Mam pytanie, bo ja chce murować pod sam szczyt, Wy robicie drewniane?
odpowiedz
Odpowiedź do nicolka2004
Data dodania: 2014-10-08 19:25:51
Drogo wychodzi budowa samego garażu. Dom już mamy i mieszkamy rok z kawałkiem.Nie do końca rozumiem o co ci chodzi w ostatnim pytaniu. Budujemy w technologi murowanej. Teraz mamy zalany wieniec. Potem będą szczyty i dach. Ale nie prędzej niż na wiosnę bo cieśla wyliczył mam więźbę, deskowanie i papę , plus robociznę na 11tys. A gdzie brama, okna,drzwi, tynki? Na ten etap który mamy wydaliśmy ok. 15tys. W kosztorysie było około 40tys. i chyba tak będzie. Też chcieliśmy przedłużyć dach aby móc schować drewno kominkowe - i w projekcie tak zrobiliśmy ale chyba nie będziemy tego robić. Pozdr w razie pytań pisz na pocztę blogową
odpowiedz
Odpowiedź do biegun
Data dodania: 2014-10-08 09:43:33
No to powodzenia z papierami a potem już tylko budowa. Tylko że wy dwie będziecie ciągnąć na raz garaż i dom. Chyba że garaż później.
odpowiedz

Garaż, a prawo budowlane

Blog:  biegun
Data dodania: 2014-09-27
wyślij wiadomość
Mam pytanie, bo szukam w necie i nie mogę znaleźć... Czy prawo budowlane mówi w jakiej odległości należy budować garaż od domu? Chodzi mi o mój dom na tej samej działce. Od granic działki sąsiada itp. wiem, ale czy prawo zabrania mi np. wybudowania garażu 2m od mojego domu?
7Komentarze
Data dodania: 2014-09-27 18:53:16
Z tego co ja się orientuję to nie ma takich przepisów. Możesz sobie stawiać garaż na swojej działce w takiej odległości od budynku mieszkalnego jak tobie pasuje. Aby były zachowane odległości od granic działki, chyba że będziesz miał szczęście i dostaniesz odstępstwo od przepisów.
odpowiedz
omen
Data dodania: 2014-09-27 19:30:56
garaż....
Prawo budowlane stanowi, że na garaż ( tak jak na budynek mieszkalny) potrzebny jest PROJEKT, a więc wszystkie procedury które były potrzebne do posadowienia budynku . Chyba że stawiasz parterowy budynek gospodarczy, do 29 m kw. to wówczas zgłoszenie. Pozdrawiam.
odpowiedz
omen
Data dodania: 2014-09-27 19:34:59
garaż....
....... literówka, sorki/ bud. gospod. do 25 mkw...... A kto mi zabroni trzymać samochód w bud. gospod.????
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-09-27 19:39:56
No dokładnie, tylko chodziło mi o te odległości od (własnego) domu. Polska to dziwny kraj jesli chodzi o przepisy i nic mnie nie zdziwi, lepiej dmuchac na zimne
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
omen
Data dodania: 2014-09-27 19:47:23
garaż....
Jak wystąpisz o warunki zabudowy lub wypis i wyrys z planu zagospod. przestrzennego, to określą ci odległości, nieprzekraczalna linię zabudowy, itd... A wtedy projekt, pozwolenie na budowę, kierbud itd itd...
odpowiedz
Data dodania: 2014-09-28 21:27:07
Możliwe, że przepisy przeciwpożarowe regulują zasady odległości budynków od siebie w przypadku lokalizacji kolejnego budynku na działce?
odpowiedz
Data dodania: 2014-09-30 22:06:39
Ja jedynie orientuję sie że przepisy przeciwpożarowe mówię o odległości 8m budynku od budynku, ale nie sądze aby akurat to tyczyło się garażu. Trzeba byłoby mieć wtedy jakąs ogromną działe :) Najlepiej przedzwonić do starostwa i zapytać, na pewno udzielą odpowiedzi i to z najpewniejszego źródła :) Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do mojblizniaczek

Pierwsze wejście do SSZ

Blog:  biegun
Data dodania: 2014-09-27
wyślij wiadomość
Weszliśmy wczoraj do "naszego" Cyprysa w SSZ dzięki uprzejmości kolegi Krris77, który także realizuje ten projekt na swojej działce i opisuje go na blogu. Bardzo pozytywne doświadczenie, wejść na tym etapie budowy do domu, który zamierzamy zbudować. Lepsze to niż rzuty i wizualizacje, a daje do myślenia i kopa do działań.
Będziemy mieli całą jesień i zimę o czym myśleć, łatwiej nam po wczorajszym dniu podjąć decyzję, co do których do wczoraj mieliśmy małe chwile zawahań laugh
W naszym powiecie czas na wydanie decyzji od złożenia papierów, to średnio dwa miesiące, więc ten okres chłodniejszy wykorzystamy na kompletowanie dokumentów i załatwianie spraw związanych choćby z prądem. Nie ukrywam, że tu obawiam się kosztów, bo prawdopodobnie będziemy musieli prąd doprowadzić z drogi, która jest za rzeką :( na naszym terenie będziemy się pierwsi budować, więc nie ma się do kogo podczepić, no i brak kanalizacji w tym miejscu robi swoje.
Reasumując, polecamy odwiedzić kogoś, kto buduje ten sam dom, naprawdę warto przejechać kilkaset kilometrów i zobaczyć jak to będzie wyglądać. Przy okazji wysłuchać rad i uczyć się na cudzych błędach podczas budowy :) Dzięki Kriss ;)
4Komentarze
Data dodania: 2014-09-27 09:58:29
Jeśli moge...
Nie wiem jak długo macie zamiar budować i czy jest możliwość na waszym terenie założenia przyłącza docelowego przed zakończeniem budowy(u mnie nie było), ale ja już wiem że zrobiłem błąd zakładając przyłącze budowlane raz że zabuliłem za skrzynkę, samo przyłącze drugie że prądu używałem wręcz kilka razy a za licznik co miesiąc abonament cyka i rocznie mnie to kosztuje około 800zł po prostu za nic - a prąd budowlani liczą podwójnie!? :/ Teraz bez wahania kupiłbym dobry agregat i tyle. Jeśli jest możliwość to tylko przyłącze docelowe.
odpowiedz
biegun  
Data dodania: 2014-09-27 10:02:24
Kolega załatwił, że dostał numer domu podczas budowy, dzięki temu prąd dostał jako użytkownik domu i jeśli u nas też tak się uda, to to najlepsze rozwiązanie.
odpowiedz
Odpowiedź do kmario82
Data dodania: 2014-09-27 10:06:31
Tak, Tak
Trzeba kombinować bo jak nie to te łajzy nas oskubią że ho, ho!... ;D
odpowiedz
Odpowiedź do biegun
Data dodania: 2014-09-28 20:04:03
Jak by coś zawsze służę pomocą. Pozdrawiam
odpowiedz
biegun
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 16083
Komentarzy: 82
Obserwują: 10
On-line: 9
Wpisów: 7 Galeria zdjęć: 7
Projekt DOM PRZY WIOSENNEJ 4
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Małopolska
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67097
Liczba wpisów: 222805
Liczba komentarzy: 903610
Liczba zdjęć: 681123
Liczba osób online: 512
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy